Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Artykuł:  Napęd naziemny i podziemny - jaki wybrać

Blog:  faac
Data dodania: 2017-12-07
wyślij wiadomość

Do bram wjazdowych rozwiernych, które chcemy zautomatyzować, można stosować napędy naziemne lub podziemne. Kiedy wybrać dany rodzaj? Jakie mają wady i zalety? Które w praktyce lepiej zdają egzamin?

Napędy naziemne

To modele bardzo chętnie kupowane, bowiem nie wymagają przy montażu kosztownych prac adaptacyjnych. Można je stosować do bram już istniejących, dotychczas obsługiwanych ręcznie.

Zalety napędów naziemnych:

- prostszy i szybszy montaż niż podziemnych, nie wymaga zdejmowania skrzydeł z zawiasów

- łatwiejsza i szybsza konserwacja w trakcie użytkowania

- nie wymagają wykonania drenażu i odwodnienia

Wady napędów naziemnych:

- są widoczne na bramie, co w wypadku ozdobnych, na przykład kutych bram wjazdowych, może niekorzystnie wpłynąć na ich estetykę

- napędy działające liniowo (m.in. modele FAAC 412, 413, 414, 415, S418, 400, 402, S450H ) nieco wolniej otwierają skrzydła bram niż napędy podziemne

– łatwiej je zdemontować, ale i tym samy ukraść, co w praktyce się niestety zdarza

Przykładem wysokiej jakości napędu naziemnego jest model FAAC 414 należący do grupy napędów elektromechanicznych. Doskonale nadaje się do obsługi bram skrzydłowych, mających skrzydła o długości do 3 metrów (lub nawet do 4 metrów, gdy jest zamontowany zamek elektromechaniczny). Jest zasilany napięciem 230 V AC. Napęd FAAC 414 może pracować w temperaturze od -20 do + 50 stopni C.  Ważne jednak, by pamiętać, że jest to siłownik elektromechaniczny, a więc nie nadaje się do obsługi bardzo bram ciężkich. Skrzydło bramy nie może ważyć więcej niż 200-300 kg.

Napędy podziemne

Poleca się je szczególnie do obsługi ekskluzywnych, kutych bramach, gdzie technika powinna świetnie pełnić swoje funkcje, ale pozwolić wyeksponować wzornictwo.

Zalety napędów podziemnych:

- szybciej niż naziemne otwierają bramę

- nie zaburzają estetyki bramy, ponieważ po zainstalowaniu są praktycznie niewidoczne

- są bardzo solidne i trwałe

- trudniej je zdemontować, a tym samym ukraść

Wady napędów podziemnych:

- ich montaż jest trudniejszy i bardziej czasochłonny, wymaga także zdjęcia skrzydła z zawiasów

-  instalacja wymaga wykonania drenażu oraz sprawnie działającego odwodnienia (instalacja w skrzyniach montażowych pod ziemią)

- konserwacja jest trudniejsza ze względu na montaż w skrzyni pod ziemią

Dobry napęd podziemny to np.  FAAC S800H ENC, który jest napędem hydraulicznym, a więc bardzo solidnymi i trwałymi, a jednocześnie wyposażonym w silnik 24 V DC i enkoder absolutny, a to daje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Takie silnik może być wyposażony w akumulatory, które zagwarantują zasilanie awaryjne w razie przerwy w dostawie energii elektrycznej.

Jest przeznaczone do przydomowych i osiedlowych bram skrzydłowych o długości do 4 metrów i wadze do 800 kg. Napędy podziemne FAAC S800H mogą pracować w temperaturze od -20 do +55 st. C.

Artykuł:  Dobra praktyka-ciepły garaż, cieplej w domu

Blog:  faac
Data dodania: 2017-11-29
wyślij wiadomość

W garażu będącym wolno stojącym budynkiem, izolacja cieplna nie ma tak dużego znaczenia, jak w garażu „przyklejonym” do domu, choć  oczywiście miło jest wejść do pomieszczenia z komfortową temperaturą. Jednak garaż znajdujący się w bryle budynku mieszkalnego może być powodem obniżenia energooszczędności domu. Dlatego dobrą praktyką jest stosowanie ciepłych bram garażowych, wyposażonych w bardzo sprawne systemy automatyki, które szybko zamkną za wjeżdżającym pojazdem drzwi, chroniąc przed utratą ciepła.

Jakie bramy stosuje się na ogół do garaży? Segmentowe, uchylne i roletowe. Bramy segmentowe są obecnie najpopularniejsze – wygodne, sprawne i przy tym ciepłe. Mają ciepły gruby panel (najlepiej, gdy ma około 40 mm grubości) oraz uszczelkę na całym obwodzie, co pozwala skutecznie obniżać straty ciepła. Zamontowane na segmentach bramy górne i dolne uszczelki odpowiadają za doszczelnienie nadproża i posadzki, natomiast boczne krawędzie skrzydła bramy mają uszczelki w prowadnicach. To najcieplejsze bramy na rynku (współczynnik przenikania ciepła mają nawet na poziomie U=0,79 W/m2K). I tu trzeba zaznaczyć, że eksperci sugerują, że współczynnik przenikania ciepła U dla przykładowej gotowej bramy garażowej o powierzchni 10 m2 nie powinien przekraczać 1,3 W/m2K. Według przepisów obowiązujących od 2017 roku  maksymalny współczynnik U dla bram garażowych nie powinien być większy niż 1,5 W/m2K, ale od 2021 roku będzie obniżony do 1,3 W/m2K.

Bramy uchylne są na ogół tańsze od segmentowych, jednak nie posiadają tak ciepłego panelu, a ich skuteczne uszczelnienie na krawędziach jest dużym problemem. Podobną wadę mają bramy roletowe. Wprawdzie są bardzo wygodne, ponieważ możemy parkować tuż przed garażem, nie zajmują też miejsca pod sufitem, to mają niestety niską izolacyjność termiczną. Dlatego tego rodzaju bramy polecane są raczej do wolno stojących garaży.

Natomiast w sytuacji, gdy garaż i dom mają wspólną ścianę, obowiązuje zasada -  im lepiej ocieplony garaż, tym mniejsze koszty ogrzewania domu.

Dobre praktyki:

- ścianę między domem a garażem trzeba ocieplić tak samo, jak pozostałe ściany budynku

- montujemy jak najszczelniejszą i dobrze ocieploną bramę

- wyposażamy bramę garażową w system automatyki z jak najskuteczniejszym napędem

Dlatego kupując napęd, zwracajmy uwagę na jego szybkość. Im krótsze cykle otwierania i zamykania bramy, tym cieplej będzie w garażu.  Przykładem takiego szybkiego napędu jest model FAAC D700HS, który osiąga prędkość około 20 cm/s. W praktyce oznacza to, że otwarcie czy zamknięcie bramy o wysokości 2 metrów będzie trwało około 10 sekund, a to oznacza, że brama będzie się otwierać bardzo szybko. Duża szybkość pracy jest połączona z bezpieczeństwem, dzięki zastosowaniu systemu elektronicznej kontroli prędkości. Na początku brama otwiera się powoli i delikatnie, i ponownie zwalnia, gdy ma się domknąć. Napęd jest przeznaczony do bram o wymiarach maksymalnie 1,9 x 3 metry. Napęd FAAC D700HS jest łatwy w obsłudze i prosty w montażu. Urządzenie jest kompatybilne z dodatkowym wyposażeniem z oferty FAAC – m.in. ramieniem do bram segmentowych, zestawem do obsługi rygli, urządzeniami zdalnego sterowania, bezpieczeństwa i sygnalizacji.

1Komentarze
konat77  
Data dodania: 2018-06-20 15:03:46
Horman ma bardzo ciepłe bramy segmentowe LPU 67 Thermo. Segmenty mają grubość 67 mm, współczynnik przenikania ciepła U dla pojedynczego segmentu wynosi 0,33 W/(m²K), a dla zamontowanej bramy o wymiarach 5 x 2,125 m – 1,0 W/(m2K). Do tego te bramy wraz z napędem pozwalają na wietrzenie samego garażu (odchylany górny panel) co też jest bardzo przydatne.
odpowiedz

Artykuł:  Dobre praktyki – wybieramy oszczędne systemy

Blog:  faac
Data dodania: 2017-11-08
wyślij wiadomość

Szukając energooszczędnych rozwiązań do naszego domu, zwracajmy uwagę na wszelkie możliwe ekologiczne, a tym samym ekonomiczne systemy oferowane przez rynek. Systemy automatyki, które ułatwiają nam codzienne życie mogą takie być, jeżeli pochodzą od renomowanego producenta.

Obniżenie rachunków jest oczywistym celem w każdym gospodarstwie domowym. Oszczędności to jednocześnie dbanie o środowisko – im bardziej ograniczamy zużycie energii, tym bardziej ekologiczne są nasze urządzenia. To dotyczy także automatyki obsługującej bramy wjazdowe i bramy garażowe.

Tak renomowane firmy jak FAAC stosują dobre praktyki – wprowadzają technologie umożliwiające znaczne obniżenie zużycia energii, a także pozwalające na obniżenie kosztów samej instalacji.  Kolejną sprawą jest trwałość i jakość produktów – im solidniejsze, tym rzadziej je wymieniamy, a to w oczywisty sposób przekłada się na oszczędności ekonomiczne. FAAC stosuje rozwiązania GREENTECH, czyli połączenie najnowszych osiągnięć elektroniki oraz nowoczesnych urządzeń mechanicznych.

Jakie rozwiązania proponuje FAAC? 

- Montuje w swoich urządzeniach (np. w szlabanach B680H oraz w niektórych centralach sterujących) wysokowydajne zasilacze impulsowe zamiast tradycyjnych zasilaczy transformatorowych. Czemu są dobrym rozwiązaniem? Bowiem transformator jest przyczyną największych strat energii oraz jest jednym z najdroższych komponentów.

- Napędy mają bardzo wydajne przekładnie mechaniczne (np. napęd C720 z opatentowaną przez FAAC przekładnią cykloidalną), których mechaniczna wydajność jest dwukrotnie wyższa od tradycyjnych rozwiązań, a to oznacza, że posłużą dwa razy dłużej w naszym systemie automatyki/

- Optymalizuje czas zamknięcia i otwarcia bram automatycznych, drzwi, furtek.  Urządzenia pracują wydajniej, a tym samym nie ma niepotrzebnego zużycia energii

- Tryb StandBy (uśpienia) – podczas przerw w pracy systemu automatyki, zużycie energii elektrycznej ograniczone jest do niezbędnego minimum.

- Enkodery absolutne SAFEcoder firmy FAAC skracające czas pracy bramy, a tym samym nie ma niepotrzebnego zużycia energiioszczędzające energię.

- Tryb StandBy (uśpienia) – podczas przerw w pracy systemu automatyki, zużycie energii elektrycznej ograniczone jest do niezbędnego minimum.

- Enkodery absolutne SAFEcoder firmy FAAC skracające czas pracy bramy, a tym samym oszczędzające energię.

Wpis:  PROPERTY FORUM dobry wjazd do inwestycji roku

Blog:  faac
Data dodania: 2017-10-30
wyślij wiadomość

Największa impreza branży nieruchomości komercyjnych w Polsce to coroczne Property Forum. Podczas forum przyznaje się nagrody Prime Property Prize firmom oraz projektom, które w danym roku miały największy wpływ na rynek nieruchomości komercyjnych.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Inwestycją Roku w kategorii Rynek Powierzchni Biurowej została nieruchomość West Station w Warszawie.Konkurowała z Business Garden Wrocław, Halą Koszyki w Warszawie, Wronią 31 w Warszawie oraz Szucha Premium Offices. Nagroda jest przyznawana nowym lub rozbudowanym biurowcom lub kompleksom biurowym. Ocenia się jakość i innowacyjność projektu, czas realizacji inwestycji, proces komercjalizacji, nowatorskie rozwiązania, architekturę oraz wpływ inwestycji na środowisko i gospodarkę regionu.

West Station to wspólny projekt HB Reavis, PKP SA oraz Xcity Investment - 68 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej. Inwestycja znajduje się w centrum Warszawy przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Kompleks ma certyfikat ekologiczny BREEAM Interim na poziomie Excellent.

System wjazdu do West Station

Wjazd do West Station jest obsługiwany przez urządzenia firmy FAAC. Przy tym budynku są bowiem zainstalowane systemy parkingowe ParQube produkcji FAAC, które obsługują 12 linii (6 wjazdów i 6 wyjazdów) oraz 3 kasy automatyczne, umożliwiające płatność monetami, banknotami oraz bezgotówkowo (również zbliżeniowo). Ponieważ jest to miejsce o dużym natężeniu ruchu, zostały tu zainstalowane bardzo szybkie i trwałe szlabany Magnetic Parking Pro - mają czas otwarcia/zamknięcia 1,3 sekundy oraz gwarantowaną liczba cykli, wynosząca 10 000000! Komfort wjazdu i wyjazdu poprawia dodatkowo system automatycznej identyfikacji pojazdów, czyli czytniki dalekiego zasięgu UHF oraz kamery LPR, które odczytują tablice rejestracyjne, dzięki czemu nie trzeba każdorazowo przykładać kart do czytnika. Również klienci korzystający z parkingu na podstawie biletów jednorazowych są wypuszczani automatycznie na podstawie odczytu tablic rejestracyjnych.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Parking hotelu Sofitel Victoria

Nowoczesne systemy parkingowe FAAC kontrolują wjazd również na teren hotelu Sofitel Victoria Warszawa. Parking tego pięciogwiazdkowego hotelu w Warszawie obsługuje system FAAC w wersji ParQube. W jego skład wchodzą 2 linie wjazdowe, 2 wyjazdowe oraz 3 kasy automatyczne, wyposażone dodatkowo w czytniki do płatności bezgotówkowych. W systemie jest także funkcja tzw. biletu kongresowego (terminale wjazdowe mają dodatkowo skanery kodów QR), dzięki czemu goście mogą korzystać z parkingu przez cały pobyt w hotelu, używając do wjazdu i wyjazdu tego samego, specjalnie zaprogramowanego biletu. Firma FAAC dostarczyła także wyświetlacze LED, informujące o liczbie wolnych miejsc na parkingach hotelu. Wjazdy na teren kontrolowane są przez szybkie i energooszczędne szlabany Magnetic Parking Pro (FAAC Group). Szlabany Magnetic są najbardziej nowatorskimi i niezawodnymi urządzeniami służącymi do kontroli  ruchu pojazdów. Pracują w bardzo szerokim zakresie temperatury od - 30°C do + 50°C. Specjalny wygięty kształt ramienia VarioBoom zwiększa jego widoczność, co podnosi bezpieczeństwo użytkowników. Firma FAAC deklaruje najwyższą niezawodność wśród urządzeń tego typu na rynku. Potwierdza to gwarantowana liczba cykli - aż 10 milionów.

blog budowlany - mojabudowa.pl


faac
blog ekspercki
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 141203
Komentarzy: 25
Obserwują: 7
On-line: 9
Wpisów: 14 Artykułów: 72 Galeria zdjęć: 97
o nas
Eksperci firmy FAAC
o firmie
Zapewniamy najbezpieczniejsze i najbardziej niezawodne rozwiązania w automatyce, kontroli dostępu oraz systemach parkingowych.
ARCHIWUM WPISÓW
2019 marzec
2019 luty
2018 wrzesień
2018 sierpień
2018 lipiec
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 czerwiec
2017 maj
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu :
majolika.mojabudowa.pl - wpisów: 530
michal85.mojabudowa.pl - wpisów: 468
arlenka.mojabudowa.pl - wpisów: 433
msz-n.mojabudowa.pl - wpisów: 418
ekodom.mojabudowa.pl - wpisów: 405
piasek.mojabudowa.pl - wpisów: 339
albatros2.mojabudowa.pl - wpisów: 279
tysia827.mojabudowa.pl - wpisów: 263
seven.mojabudowa.pl - wpisów: 232
zremba.mojabudowa.pl - wpisów: 216
lusiek.mojabudowa.pl - wpisów: 197
wilczyca32.mojabudowa.pl - wpisów: 193
czteryem.mojabudowa.pl - wpisów: 189
zabki2015.mojabudowa.pl - wpisów: 187
tomasznowak29.mojabudowa.pl - wpisów: 186
krzycho63.mojabudowa.pl - wpisów: 185
dorka-roman.mojabudowa.pl - wpisów: 174
bajkowydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 165
domwpiaskowcu.mojabudowa.pl - wpisów: 162
piekar.mojabudowa.pl - wpisów: 156
ewaiadam.mojabudowa.pl - wpisów: 146
wybudujeadasia.mojabudowa.pl - wpisów: 144
miszszel.mojabudowa.pl - wpisów: 144
dom-azyl.mojabudowa.pl - wpisów: 144
sloneczna.mojabudowa.pl - wpisów: 143
perelka2009.mojabudowa.pl - wpisów: 141
patrycjacha.mojabudowa.pl - wpisów: 139
marzenianasze.mojabudowa.pl - wpisów: 136
aaaa-meble.mojabudowa.pl - wpisów: 136
asiakrzysztof.mojabudowa.pl - wpisów: 134
pszczolka.mojabudowa.pl - wpisów: 133
pretaporter.mojabudowa.pl - wpisów: 133
zacisze.mojabudowa.pl - wpisów: 132
wersjade.mojabudowa.pl - wpisów: 131
murekzone.mojabudowa.pl - wpisów: 130
kadmax-bw.mojabudowa.pl - wpisów: 130
pogodny1ja.mojabudowa.pl - wpisów: 125
blue--bell.mojabudowa.pl - wpisów: 125
fryzjereczka.mojabudowa.pl - wpisów: 124
dominka76.mojabudowa.pl - wpisów: 124
shagga80.mojabudowa.pl - wpisów: 123
elusiatomek.mojabudowa.pl - wpisów: 123
damariko.mojabudowa.pl - wpisów: 123
szarobialy.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ligota.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ancia9.mojabudowa.pl - wpisów: 121
alaimar.mojabudowa.pl - wpisów: 120
wierzby.mojabudowa.pl - wpisów: 118
wenaplus.mojabudowa.pl - wpisów: 117
magnollia.mojabudowa.pl - wpisów: 117
wymarzony.mojabudowa.pl - wpisów: 116
oleczka1986.mojabudowa.pl - wpisów: 116
jessicaa.mojabudowa.pl - wpisów: 116
cyprysowo.mojabudowa.pl - wpisów: 115
anetta16.mojabudowa.pl - wpisów: 115
magnat100.mojabudowa.pl - wpisów: 112
andzias77.mojabudowa.pl - wpisów: 110
beatka80.mojabudowa.pl - wpisów: 109
asiagrzesiek.mojabudowa.pl - wpisów: 105
edyta1988d.mojabudowa.pl - wpisów: 102
ustronny1.mojabudowa.pl - wpisów: 101
milionwminute.mojabudowa.pl - wpisów: 101
feriza.mojabudowa.pl - wpisów: 101
ezelazny.mojabudowa.pl - wpisów: 101
elik2014.mojabudowa.pl - wpisów: 101
monikaiszymon.mojabudowa.pl - wpisów: 100
podkampinosem.mojabudowa.pl - wpisów: 99
endialdi.mojabudowa.pl - wpisów: 99
serce.mojabudowa.pl - wpisów: 98
seba1.mojabudowa.pl - wpisów: 97
homekoncept32.mojabudowa.pl - wpisów: 96
gwatemala.mojabudowa.pl - wpisów: 96
tictac.mojabudowa.pl - wpisów: 95
nowak110.mojabudowa.pl - wpisów: 95
wiolettapiotr.mojabudowa.pl - wpisów: 94
widoq.mojabudowa.pl - wpisów: 94
nyveien.mojabudowa.pl - wpisów: 94
aleksander2.mojabudowa.pl - wpisów: 94
karolineczka2.mojabudowa.pl - wpisów: 93
budy--grzybek.mojabudowa.pl - wpisów: 93
kingailaki.mojabudowa.pl - wpisów: 91
naszemiejsce.mojabudowa.pl - wpisów: 90
mwas2016.mojabudowa.pl - wpisów: 90
magkul.mojabudowa.pl - wpisów: 90
m-110b.mojabudowa.pl - wpisów: 90
kofola35.mojabudowa.pl - wpisów: 90
jelonek-rex.mojabudowa.pl - wpisów: 90
rozwiń