Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinefaac blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | blog ekspercki
27595 odwiedzin | wpisów: 9, komentarzy: 5, artykułów: 67, obserwuje: 6
 

Jak wybrać dobrego instalatora automatyki do bram

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Jak w większości sytuacji, najlepszą rekomendacją jest polecenie przez znajome osoby, które z usług takiego instalatora korzystały. Jeżeli nie mają problemów z eksploatacją bramy automatycznej, wszystko działa prawidłowo, to warto zaprosić takiego instalatora, by zapoznał się z naszą inwestycją i ocenił możliwości montażu oraz koszty. Innym dobrym źródłem są portale i fora, na których można znaleźć opinie o instalatorach. Jednym z nich jest elektroda.pl – tam fachowcy udzielają porad, warto zwrócić uwagę jak aktywny jest dany instalator, jakie są jego porady, jakie do nich komentarze.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jest jednak kilka elementów, które mogą świadczyć o kompetencjach danego montażysty i koniecznie powinniśmy na nie zwrócić uwagę - niezależnie od tego czy fachowiec jest z polecenia czy nie.

- Dobra ekipa montażowo-serwisowa powinna posiadać samochód serwisowy, mieć wszystkie potrzebne narzędzia. Mogłoby się wydawać, że to oczywiste, a jednak tak nie jest. Jeśli fachowiec pyta nas czy nie mamy przypadkiem jakiegoś narzędzia, to powinna nam się „zapalić czerwona lampka”.

- Sprawdzajmy czy specjalista układa właściwe okablowanie. Co to oznacza w praktyce? Do instalacji zewnętrznej stosuje się wyłącznie kable czarne i tylko takie powinny być przy bramie automatycznej. Natomiast kable białe są przeznaczone do użytku wewnętrznego. Jeżeli białe będą układne w ziemi, to najprawdopodobniej po pewnym czasie zaczną się problemy z zabezpieczeniami (bezpiecznikami czy wyłącznikami różnicowo-prądowymi) w naszej instalacji.

- Monter powinien zainstalować wyłącznik różnicowo-prądowy, co stanowi ochronę przeciwporażeniową i w razie awarii odcina zasilanie.

- Przy napędzie, o ile jest miejsce to np. w skrzynce z centralą sterującą, należy zainstalować wyłącznik nadprądowy zwany „S-ką”. Dzięki temu, chcąc odłączyć system automatyki od prądu nie trzeba będzie wyłączać głównego zasilania, a jedynie zasilanie samego systemu (np. gdy planowana jest konserwacja urządzeń).

- Dobra ekipa instalatorów daje na swoje usługi dwuletnią gwarancję. Czas jest liczony od daty instalacji. Jednak w przypadku montowania systemów firmy FAAC, nie może to być dłużej niż 27 miesięcy od dnia zakupu urządzeń od FAAC Polska.

Instalatorzy, którzy pracują przy montażu napędów i podłączaniu ich do sieci elektrycznej powinni posiadać uprawnienia tzw. „SEP’owskie”, związane z obsługą i eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych pracujących pod napięciem (co najmniej) do 1 kV), potwierdzone wydanym przez uprawnioną komisję świadectwem kwalifikacyjnym.

Poza tym korzystajmy z ekip autoryzowanych przez FAAC w Polsce – listę takich firm znajdziemy na stronie www.faac.pl/dealer-locator. Takie firmy prowadzą również sprzedaż napędów FAAC produkowany na rynek polski.

 



Bezpieczna brama automatyczna

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Bezpieczna brama automatyczna, czyli fotokomórki, optyczne listwy krawędziowe, enkodery. Atomatyczna brama musi być nie tylko funkcjonalna, ale przede wszystkim bezpieczna. Takie elementy jak fotokomórki i listwy krawędziowe nie dopuszczą do kolizji skrzydła bramy z samochodem, rowerem czy bawiącym się na podjeździe dzieckiem. Enkodery zaś zatrzymują skrzydło bramy w ustalonym miejscu, kontrolują jego ruch, potrafią również wykrywać przeszkody.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zaleca się stosowanie co najmniej jednej linii fotokomórek (najczęściej umieszczonej w świetle wjazdu), natomiast najlepiej, kiedy każda potencjalnie niebezpieczna strefa pracy bramy automatycznej jest zabezpieczona fotokomórkami. Pojedynczy zestaw składa się z nadajnika i odbiornika – generuje on wiązkę światła podczerwonego. W przypadku bramy skrzydłowej, jeśli podczas zamykania bramy wiązka zostanie przerwana, np. przez nadjeżdżający samochód lub przez przebiegające dziecko czy psa, centrala sterująca „odczyta” stan fotokomórek i natychmiast zatrzyma ruch skrzydeł, po czym go odwróci (skrzydła będą otwierać się). Choć jedna para fotokomórek zazwyczaj wystarcza, to bardzo zaleca się instalację dodatkowego zestawu montowanego na wysokości czoła całkowicie otwartych skrzydeł. Na typowych równych podjazdach można montować dowolne modele fotokomórek, np. bardzo precyzyjne fotokomórki XP 30 firmy FAAC. Jednak jeśli mamy nietypowy podjazd z mocnym spadkiem, to trzeba wybrać specjalny model fotokomórki, jak seria XP 20 firmy FAAC. Jej specyfika polega na tym, że można ustawić poziomy kąt widzenia w zakresie 180°. Ten model ma też funkcję pionowej korekcji optycznej, a to oznacza, że kąt odchylenia pionowego jest samoczynnie korygowany przez urządzenie w zakresie do ±13,5° (w zależności od odległości między nadajnikiem a odbiornikiem). 

Do bram przesuwnych stosuje się zarówno fotokomórki, jak i listwy krawędziowe (optyczne, rezystancyjne lub mechaniczne). Listwy optyczne działają na  zbliżonej zasadzie co fotokomórki. Montuje się jej na pionowej krawędzi bramy. Pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem umieszczonym w gumowym profilu „płynie” wiązka podczerwieni i w momencie najdelikatniejszego nawet kontaktu profilu z przeszkodą, brama natychmiast odwraca swój kierunek, zapobiegając uszkodzeniom pojazdu czy uderzeniu przechodzącego człowieka.

Kiedy brama otwiera się płynnie, nic nie staje jej na przeszkodzie, to za jej prawidłowe zatrzymanie się odpowiadają wyłączniki krańcowe lub czujnik zwany enkoderem. Enkoder jest z reguły wbudowany w napęd i kontroluje położenie bramy, daje nam pewność, że brama zatrzyma się zawsze w tym samym, wcześniej zaprogramowanym położeniu. Enkoder potrafi również wykrywać przeszkody, dzięki czemu znacząco poprawia bezpieczeństwo użytkowe bramy automatycznej.



Gotowe rozwiązanie, czyli zestaw startowy CYCLO 24

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Planując instalację bramy automatycznej, warto wziąć pod uwagę kupno kompletnego zestawu, tzw. startowego. W komplecie kupujemy wszystkie potrzebne komponenty, mamy pewność, że to markowe urządzenia renomowanej firmy, które będą ze sobą kompatybilne. Zestawy są tak dobrane, aby gwarantować bezpieczeństwo użytkowania. To także rozwiązanie korzystne ekonomicznie.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Do bram przesuwnych polecane są zestawy startowe FAAC CCYCLO 24V C720 lub C721 przeznaczone do użytku przydomowego. W skład każdego zestawu wchodzi napęd elektromechaniczny z centralą sterującą, fotokomórki i droga radiowa FAAC 868 SLH, czyli nadajniki i odbiornik pracujące na częstotliwości 868.35 MHz.

Czym różnią się zestawy CYCLO 24V C720 od C721? W pierwszym jest napęd C720 do bram przesuwnych ważących do 400 kg. W drugim znajduje się napęd C721 do skrzydeł cięższych – do 800 kg. Oba modele są bardzo trwałe dzięki zastosowanej przekładni cykloidalnej - patentowi firmy FAAC. Przekładnia zwiększa wydajność mechaniczną napędu do ponad 80%. Dzięki takiemu rozwiązaniu do maksimum są też zredukowane drgania bramy i hałas podczas jej przesuwania. Natomiast rozłożenie nacisku na wiele punktów styku gwarantuje niezawodne długoletnie działanie napędów.

Poziom bezpieczeństwa, jaki te napędy w połączeniu z centralami sterującymi E720 i E721 zapewniają użytkownikom jest ponadstandardowy. Niezawodny elektroniczny system antyzgnieceniowy jest wbudowany centralę sterującą. To element odpowiadający za kontrolę siły ciągu napędu. Natomiast enkoder natychmiast odwraca ruch skrzydła w przypadku wykrycia przeszkody. Przy tym napędy te  pracują bardzo wydajnie, przesuwając bramę z prędkością do 18 metrów na minutę, czyli przy maksymalnej prędkości są o 50% szybsze od napędów konkurencji.

W zestawach startowych CYCLO 24V znajdują się także: niezbędne akcesoria montażowe, moduł radiowy XF 868, dwa piloty XT2868 SLH LR oraz para fotokomórek XP 20B D. Zaletą nowoczesnych pilotów pracujących na częstotliwości 868.35 MHz jest ich pewność działania i niezawodność. Mają bowiem funkcję dostrajania się do warunków otoczenia, by skuteczniej emitować sygnał. To opcja opatentowana przez firmę FAAC zwana LR, czyli Long Range – jest to autodostrajanie pozwalające uzyskać zasięg nawet o 50% większy niż w konkurencyjnych rozwiązaniach. Ważna dla użytkowników jest również funkcja SLH (także opatentowana przez FAAC technologia), która zabezpiecza przed próbami skopiowania kodu i użycia go ponownie.

Z kolei fotokomórki z serii XP 20 D znajdujące się w tych zestawach startowych są znane z bezpieczeństwa. Mają bowiem regulowany kąt widzenia 180° (od -90° do +90°), dzięki czemu pracują niezwykle precyzyjnie. Bardzo dobrze zdają egzamin w trudnych warunkach, między innymi tam, gdzie są duże różnice poziomu terenu przy wjeździe na posesję. Najwyższej klasy soczewki gwarantują zasięg do 20 metrów. Fotokomórki można instalować na słupku bramy, na ścianie lub na wsporniku. Bez względu na sposób i kąt zamocowania, są chronione przed zakłóceniami powodowanymi innymi źródłami światła, jak na przykład reflektory samochodów. Mogą pracować w temperaturze od -20°C do +55°C.

Zestaw startowy FAAC Cyclo 2V C720 kosztuje 1610 zł netto, zaś Cyclo 2V C721 2200 zł netto.



Szlabany z najwyższej półki

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

 Inwestorom poszukującym najnowocześniejszych i jednocześnie kompaktowych rozwiązań do kontroli ruchu drogowego firma FAAC Polska oferuje szlabany firmy Magnetic Autocontrol należącej do grupy FAAC.





blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.pl

Szlabany Magnetic są najbardziej nowatorskimi i niezawodnymi urządzeniami służącymi do kontroli ruchu pojazdów. Firma FAAC oferuje trzy modele szlabanów Magnetic dostosowanych do konkretnych aplikacji:
- seria Access (parkingi z kontrolą dostępu)
- seria Parking (systemy parkingowe)
- seria Toll (autostrady oraz bramki na drogach płatnych)

Dlaczego szlabany Magnetic?

Obudowa szlabanu Magnetic jest  konstrukcją modułową, wykonaną z tłoczonego aluminium. Taka budowa gwarantuje wysoką odporność na warunki atmosferyczne, łatwą wymianę uszkodzonych elementów oraz estetyczny wygląd urządzenia.

Łatwy dostęp do centrali szlabanu zlokalizowanej w górnej części urządzenia (pod pokrywą górną) ułatwią podłączenie, konfigurację i serwis urządzenia. Również w łatwy sposób szlaban może zostać przerobiony z wersji  prawo- na lewostronną.

Centrale sterujące, bazujące na sterowniku PLC,  są bardzo elastyczne, dzięki czemu mogą współpracować z wieloma systemami w jednym czasie (system parkingowy, system kontroli dostępu, system pożarowy etc.). Jest to możliwe dzięki programowalnym przekaźnikom wbudowanym w centralę, pozwalającym na dowolną konfigurację wejść i wyjść. Dodatkowym ułatwieniem jest duży wyświetlacz LCD pokazujący aktualny status urządzenia oraz pomagający w konfiguracji i serwisie. W zależności od wersji, centralą można sterować zarówno będąc na miejscu, jak i na odległość.

Silnik, sterownik silnika oraz mechanizm przekładniowy składają się na jeden kompaktowy zespół napędowy nazwany i opatentowany przez firmę Magnetic jako MHTM MicroDrive. Ma on obecnie najwyższą efektywność energetyczną na rynku. W szlabanie można konfigurować parametry, takie jak reakcja na zanik zasilania. Jeśli zdarzy się przerwa w zasilaniu, wtedy urządzenie może automatycznie otworzyć się bez konieczności stosowania zewnętrznych akumulatorów.

Szlabany pracują w bardzo szerokim zakresie temperatur od - 30°C do + 50°C. Specjalny wygięty kształt ramienia VarioBoom zwiększa jego widoczność, co podnosi bezpieczeństwo użytkowników.

Producent deklaruje najwyższą niezawodność wśród urządzeń tego typu na rynku. Potwierdza to gwarantowana liczba cykli, wynosząca aż 10 000 000.

Oferta szlabanów firmy Magnetic jest kompletna, pozwalająca na zaspokojenie potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów. Szlabany są niezawodne, co doceniło już wiele firm, korzystających od wielu lat z urządzeń Magnetic przy kontroli wjazdów na teren swoich obiekty.