Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinefaac blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | blog ekspercki
27595 odwiedzin | wpisów: 9, komentarzy: 5, artykułów: 67, obserwuje: 6
 

Piloty do bram - ich częstotliwość?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

  Kiedy planujemy zakup automatyki do bramy wjazdowej czy garażu, musimy wziąć pod uwagę zakup pilota. To bowiem najwygodniejsza forma obsługi takiej bramy. Producenci oferują drogi radiowe (czyli kompatybilne ze sobą radioodbiorniki i nadajniki) pracujące na częstotliwości 868.35 MHz lub 433,92 MHz.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Choć obie wersje są stosowane, to jednak nowoczesne systemy coraz rzadziej działają w paśmie 433,92 MHz, a częściej 868.35 MHz. Czemu tak się dzieje? Częstotliwość 868.35 MHz dedykowana dla rozwiązań zdalnego sterowania jest mniej obłożona (działa na niej mniej urządzeń niż na 433.92 MHz), a co za tym idzie jest mniej narażona na zakłócenia interferencyjne pochodzące np. ze stacji krótkofalarskich, jak to ma miejsce w przypadku częstotliwości 433.92 MHz. Poza tym, ponieważ częstotliwość 868.35 MHz jest przewidziana właśnie dla zastosowań zdalnego sterowania, nie jest współdzielona z innymi usługami.

Kolejną zaletą nowoczesnych pilotów pracujących na częstotliwości 868.35 MHz jest ich pewność działania i niezawodność. Mają bowiem funkcję dostrajania się do warunków otoczenia, by skuteczniej emitować sygnał. To opcja opatentowana przez firmę FAAC zwana LR, czyli Long Range – jest to autodostrajanie pozwalające uzyskać jak największy zasięg, nawet o 50% większy niż w konkurencyjnych rozwiązaniach. 

Ważna dla użytkowników jest także funkcja SLH (Self Learning Hopping code), także opatentowana przez FAAC technologia, która zabezpiecza przed próbami skopiowania kodu i użycia go ponownie (tzw. atak z powtórzeniem kodu). Wszystkie nadajniki pracujące w systemie SLH, podczas każdej transmisji sygnału zmieniają nadawany kod według bardzo złożonego algorytmu, co daje aż 72 biliardy kombinacji kodu! W takim wypadku bezpieczeństwo jest gwarantowane, bowiem szansa na powtórzenie tego kodu jest w praktyce żadna.

Pilotami pracującymi na częstotliwości 868.35 MHz, mającymi powyższe rozwiązania są piloty FAAC XT2868 SLH LR (cena 69 zł netto) oraz FAAC XT4868 SLH LR (cena 79 zł netto).



Genius – druga marka w FAAC Polska

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( wpis ) Dodaj wpis do ulubionych »

Wśród systemów do automatyki bram znajdziemy na polskim rynku produkty marki Genius. Wybierając je możemy mieć pewność, że to produkty wysokiej jakości. Marka Genius należy bowiem do grupy FAAC, lidera na rynku automatyki bramowej, systemów parkingowych oraz systemów kontroli dostępu.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Genius, tak jak FAAC jest włoską firmą, produkującą systemy do automatyzacji bram wjazdowych, garażowych oraz szlabany, które charakteryzują się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny (value for money). Jej oferta obejmuje kompletne systemy automatyki. Genius, podobnie jak marka FAAC, oferuje siłowniki, centrale sterujące, fotokomórki, nadajniki i odbiorniki radiowe, lampy ostrzegawcze oraz szereg dodatkowych akcesoriów. Wysoka jakość produktów, atrakcyjne ceny i bardzo dobry serwis – z tego jest znana ta marka, która od 1990 roku produkuje systemy do automatyzacji bram. Dziś marka Genius jest obecna w 70 krajach świata.

Technicy marki Genius przeprowadzają dokładne badania kontrolne oraz monitorują wszystkie etapy produkcji. Produkty są wytwarzane są zgodnie ze standardem UNI EN ISO 9001: 2000. System zarządzania jakością pozwala na jej właściwą kontrolę i ukierunkowanie na ciągłe doskonalenie.



Samodzielny montaż napędów a gwarancja?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Nie wystarczy zakup napędu FAAC u autoryzowanego przedstawiciela, by mieć na niego dwuletnią gwarancję. Montaż wykonany przez uprawnionego instalatora to warunek konieczny do utrzymania gwarancji na urządzenia i podzespoły wchodzące w skład instalowanych zestawów.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Można zainstalować napęd do bramy automatycznej samodzielnie, ale wtedy gwarancja nie będzie respektowana przez firmę FAAC Polska. Cała instalacja napędu oraz akcesoriów opcjonalnych musi być wykonana przez firmę, która należy do sieci dystrybutorów FAAC Polska Sp. z o.o. (lista na: www.faac.pl/dealer-locator).

Firma, z której usług chcemy skorzystać, musi posiadać certyfikat uprawniający do montażu i obsługi serwisowej produktów FAAC na terenie naszego kraju.

Korzystanie z usług montażowych autoryzowanych firm to pewność, że nikt nie odmówi naprawy w razie kłopotów i nie usłyszymy powszechnie znanego pytania: kto panu to zamontował?!



Jak automatyka zabezpiecza bramę garażową

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Poza wieloma systemami antywłamaniowymi, jakie są instalowane w domach, warto również skorzystać z rozwiązań, które zdecydowanie spowalniają, a nawet uniemożliwiają sforsowanie bramy garażowej.

blog budowlany - mojabudowa.pl


Istotnym elementem zabezpieczenia bramy przed włamaniem jest jej automatyka. Już na etapie wyboru napędu do bramy garażowej sprawdźmy czy model posiada blokadę dociskową. Taka blokada to „automatyczny rygiel blokujący” sprzężony z napędem, który przytrzymuje bramę w zamkniętej pozycji za każdym razem, gdy ktoś chce ją podważyć od dołu. Gdy opuszczamy skrzydło, brama w sposób mechaniczny rygluje się w prowadnicy. Po wyłączeniu i zatrzymaniu pracy silnika napędu, konstrukcja napędu uniemożliwia podniesienie czy opuszczenie skrzydła bramy. W większości napędów do bram garażowych stosuje się właśnie takie napędy, a elektrozamki czy rygle ręczne stanowią dodatkowe zabezpieczenie. W ofercie firmy FAAC wszystkie napędy garażowe (modele D600, D700HS oraz D1000) posiadają funkcję docisku skrzydła bramy do podłoża. 

Drugim elementem chroniącym bramę przed włamaniem jest pilot. Nowoczesne urządzenia kontrolujące „uczą się” i nie dają szans złodziejowi na przechwycenie sygnału. Wykorzystywane przez nie kodowanie zmienne sprawia, że pilot za każdym razem korzysta z innego, zmieniającego się „hasła”. Ponieważ modele pilotów firmy FAAC XT2 oraz XT4 wykorzystują ponad 7,2 tryliona zmiennych kombinacji, to ewentualne skopiowanie pojedynczego sygnału przez niepowołaną osobę nic jej nie da, bowiem przy kolejnym użyciu kod będzie już inny.