Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinefaac blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | blog ekspercki
36716 odwiedzin | wpisów: 13, komentarzy: 11, artykułów: 71, obserwuje: 6
 

Szlaban na wjeździe na osiedle-bezpieczeństwo

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

 Coraz częściej na osiedlach mieszkaniowych są stosowane szlabany do organizacji ruchu pojazdów po terenie. Najważniejsze, by pamiętać, że to urządzenia przeznaczone tylko i wyłącznie do miejsc, gdzie jest ruch samochodowy, a nie pieszy. Wszelkie zagrożenia wynikają stąd, że mieszkańcy o tym zapominają i niestety zdarzają się przypadki uderzenia przechodzącej osoby przez ramię szlabanu.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Ramiona szlabanów są produkowane w tworzywa sztucznego lub aluminium. Te z tworzywa są lżejsze, ale nawet takie ramię opadając z dużą szybkością może uderzyć przechodząca osobę z siłą, powodującą poważne uszkodzenie ciała. Aluminiowe są jeszcze bardziej niebezpieczne. Potrafią również uszkodzić nadwozie samochodu.

By uniknąć kłopotów, zaleca się stosowanie gum odbojnikowych od spodu szlabanu. W gumie z kolei powinna być krawędziowa listwa optyczna lub rezystancyjna, która działa na podobnej zasadzie jak fotokomórki. Takie zabezpieczenie nie tylko chroni ludzi (którzy mimo wszystko nie powinni się tu znaleźć), ale i pojazdy. Jeżeli na naszym osiedlu nie ma takich gum, to warto sprawdzić u producenta czy  zabezpieczenie można dołożyć do zamontowanego już szlabanu. Jeśli tak, warto zmodyfikować istniejącą instalację.

Poza tym muszą też być fotokomórki (co najmniej jedna linia w świetle wjazdu). Dobrze, gdy jest również tzw. pętla indukcyjna, dzięki której w sytuacji, gdy pojazd zatrzyma się poza zasięgiem pozostałych zabezpieczeń, szlaban nie opadnie.

Przy każdym szlabanie powinna być lampa ostrzegawcza informująca, że urządzenie pracuje. To również element poprawiający bezpieczeństwo użytkowników.

Tak jak w przypadku bram garażowych, szlabany można awaryjnie otwierać kluczykiem, np. gdy jest przerwa w dostawie prądu na osiedlu.

Co jednak zrobić, kiedy na osiedle chce wjechać karetka pogotowia czy inne służby ratunkowe, a nie ma w pobliżu nikogo z pilotem? Można zastosować opcjonalny detektor sygnałów pojazdów uprzywilejowanych, który rozpoznaje sygnały pojazdów ratowniczych i automatycznie powoduje otwarcie szlabanu. Można także wyłamać ramiona szlabanu, jeśli nie ma innej możliwości. Silny mężczyzna jest w stanie wypchnąć do przodu takie ramię. Najprawdopodobniej zostanie ono uszkodzone, ale w takich sytuacja nie ma nad czym się zastanawiać. Aczkolwiek niektóre szlabany, m.in. modele B680, 620 i 640 firmy FAAC, mogą mieć uchwyty ramion, pozwalające na ich bezpieczne wyłamywanie – to oznacza, że ich przepchniecie i wyłamanie nie uszkadza na trwałe urządzenia. 



Napęd do trudnych warunków - FAAC S450 H

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Ten model to jeden z hybrydowych napędów firmy FAAC – hydrauliczny, a jednocześnie zasilany napięciem 24 V. Sprawność tych napędów jest bardzo wysoka, urządzenie mogłoby pracować przez pewien czas nawet non stop (przy temperaturze do 55°C). FAAC S450 H jest przeznaczony do bram skrzydłowych, do użytku przydomowego oraz na niewielkich osiedlach.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Trwałość napędów hybrydowych ocenia się jako 4-krotnie wyższą niż standardowych elektromechanicznych. Wynika to stąd, że olej wciąż konserwuje elementy napędu (jak np. tłok i cylinder), a dzięki temu ruch napędu jest płynny, gładki, a tym samym urządzenie mniej się zużywa. Model FAAC S450 H jest odpowiednim wyborem w okolicach, gdzie pracują trudne warunki atmosferyczne, jak duża wilgotność powietrza, zasolenie, piach, co występuję np. w nadmorskim klimacie. Jednocześnie napęd może pracować w temperaturze nawet -40 stopni C, jeśli układ hydrauliczny napełniony będzie olejem zimowym. Będzie więc obsługiwał bramy również zimą w trudnych górskich warunkach.

Napęd FAAC S450 H  pracują z bardzo dużą prędkością – przesuwają bramę około 2,5 cm na sekundę (przeciętna prędkość pracy innych napędów FAAC to  1-1,5 cm).

Model S450 H jest łatwy w instalacji dzięki regulowanym uchwytom. To w praktyce oznacza, że można go zastosować w miejscach, gdzie standardowe napędy nie pasują, np. gdy jest mało miejsca między ogrodzeniem a otwartą bramą i typowy napęd uderzałby o ogrodzenie.

Wersja CBAC ma blokadę na otwarciu i zamknięciu, jest polecana do skrzydeł bram o długości do 2 metrów. Do dłuższych i ciężkich bram nie zaleca się stosowania napędów w wersji CBAC, bowiem pełna ciężka brama może zostać przepchnięta przez np. bardzo silny powiew wiatru, a jeśli będą blokady może dojść do uszkodzenia urządzenia. Bramy, w których skrzydła są wypełnione, nie powinny być obsługiwane przez siłowniki w wersji CBAC, lecz SB (wersja bez blokad hydraulicznych na otwarciu i zamknięciu) oraz koniecznie muszą być wyposażone w elektrozamek. Elektrozamek jest również dobrym dodatkowym zabezpieczeniem dla wszystkich napędów skrzydłowych. Zmniejsza ryzyko uszkodzenia siłowników np. w konsekwencji ich przepchnięcia na siłę.

W nowej wersji SB napęd ma trójdrożne zawory, a to w praktyce oznacza łatwiejszą obsługę manualną, gdy nastąpi awaria zasilania. Lżej będzie przepchnąć skrzydła bramy. Pamiętajmy jednak, że prędkość ręcznej obsługi powinna być zbliżona do prędkości automatycznego przesuwu skrzydła.