Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinefaac blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | blog ekspercki
24631 odwiedzin | wpisów: 8, komentarzy: 5, artykułów: 65, obserwuje: 6
 

Bezpieczna brama, na czym nie należy oszczędzać

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Brama automatyczna jest urządzeniem działającym samodzielnie, ale pełna kontrola nad jej pracą to podstawa bezpieczeństwa użytkowników. Kupujmy systemy do obsługi bram tylko w autoryzowanych firmach i najlepiej, by wszystkie elementy, włącznie z zabezpieczeniami, były od tego samego producenta. Wtedy mamy pewność, że będą ze sobą prawidłowo współpracować.

blog budowlany - mojabudowa.pl

O czym należy pamiętać, by zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom bram automatycznych:

- Podstawa to prawidłowy dobór i montaż napędu do parametrów fizycznych bramy i obciążenia (długość i ciężar skrzydła, intensywność użytkowania) oraz jego poprawna konfiguracja.

- Brama przesuwna musi mieć co najmniej jedną linię fotokomórek. Pojedynczy zestaw składający się z nadajnika i odbiornika, generuje wiązkę światła podczerwonego. Jeśli podczas zamykania się bramy wiązka zostanie przerwana, np. przez maskę zbyt wcześnie wjeżdżającego samochodu lub przez przebiegające dziecko, skrzydła bramy natychmiast się zatrzymają i zaczną się cofać. Takie fotokomórki to np. FAAC  XP20 lub XP30.

- Poza fotokomórkami, na bramie przesuwnej należy montować listwy krawędziowe (np. optyczne lub rezystancyjne, albo też mechaniczne). Działają podobnie jak fotokomórki, montuje się je na pionowych krawędziach bramy. W momencie najdelikatniejszego kontaktu z przeszkodą, brama natychmiast odwraca swój kierunek, zapobiegając uszkodzeniom pojazdu czy uderzeniu człowieka. Taką listwą jest na przykład bezprzewodowa listwa optyczna MSE 110 firmy FAAC.

- Brama skrzydłowa powinna być zabezpieczona minimum dwoma liniami fotokomórek - jedna tuż przed zamkniętymi skrzydłami bramy, druga zamontowana najdalej pół metra za skrzydłami otwartej bramy.

- Napędy 24 V powinny pracować w zestawie z centralą posiadającą funkcję przeciwzgniecieniową; dodatkowo niektóre napędy z silnikami 24V są lub mogą być wyposażone w enkoder, czyli „czujnik” wbudowany w napęd (jak np. w modelu FAAC S800H ENC) lub do niego dołączany (np. w modelu FAAC S450H), który kontroluje ruch i położenie bramy, daje nam pewność, że brama zatrzyma się zawsze w tym samym, wcześniej zaprogramowanym położeniu. Enkoder potrafi również wykrywać przeszkody, dzięki czemu zwiększa bezpieczeństwo użytkowe bramy automatycznej.

- Napędy 230 V powinny być wyposażane w enkodery – to pewne zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe, które standardowo w takich napędach nie jest dostępne.

- Lampy ostrzegawcze, informujące o tym, że brama jest w ruchu, powinny być montowane nie tylko na wjazdach na osiedla czy w miejscach publicznych, ale także  przy bramach prywatnych posesji. Firma FAAC posiada w swojej ofercie lampy ostrzegawcze typu LED zasilane napięciem 24V lub 230V, które charakteryzują się niewielkim poborem prądu rzędu 55 mA.

- Dbając o bezpieczeństwo, kupujmy wszystkie elementy automatyki, włącznie z fotokomórkami, listwami i enkoderami, od tego samego producenta. Nie korzystajmy z produktów niewiadomego pochodzenia. Natomiast instalacje powierzmy jedynie autoryzowanym ekipom. Lista Autoryzowanych Partnerów Handlowych FAAC:  http://faac.pl/dealer-locator/



Kiedy najlepiej zakładać instalację do bramy?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Najwygodniej jest instalować systemy do obsługi bram automatycznych wtedy, kiedy montuje się bramę, gdy można bez ingerencji w zaaranżowany już ogród i trawnik wkopać w ziemię kable. Jednak decyzję o zakupie systemu do obsługi bramy automatycznej można też podjąć w dowolnym momencie, nawet gdy już wszystko jest gotowe. Jedyny warunek jest taki, by brama nadawał się do automatyzacji. A to musi ocenić instalator.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jakie warunki musi spełnić brama, by można było ją zautomatyzować?

- Brama nie może być skorodowana, zawiasy muszą być w dobrym stanie, nie mogą się urywać. W miejsce uszkodzonych zawiasów należy wspawać nowe. Słupki przy bramie nie mogą być pęknięte ani tym bardziej złamane. Trzeba je idealnie spionizować.

- W przypadku bramy samonośnej, przesuwającej się po szynie - ważne, by na całej długości ruchu odstęp między szyną a kołem zębatym był nie większy niż 1,5-2 mm, nie może być żadnych spadków. Należy również sprawdzić wózki jezdne i rolki – te zużyte czy pęknięte trzeba wymienić.

- Po sprawdzeniu stanu bramy i słupków, kolejnym etapem jest dobór odpowiedniego napędu. Najlepiej skorzystać z wiedzy autoryzowanego instalatora. W praktyce dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z usług firmy, która zarówno produkuje bramy, jak i świadczy usługi montażu automatyki. Z oferty produktów FAAC w takich przypadkach jest polecany napęd elektromechaniczny model 414. To uniwersalny napęd do bram skrzydłowych, który pasuje do każdego rodzaju słupków. Można go instalować i na klinkierze, i na stalowych elementach. Przy tym 414 jest wyposażony w siłowniki samoblokujące, a to oznacza że nie ma potrzeby instalowania zamków elektromagnetycznych, nawet w przypadku bardzo szerokich bram.

- Do murowanych słupków, które wymagałyby podkuwania przy klasycznym napędzie działającym liniowo, poleca się napędy FAAC 390 lub 391 z ramieniem przegubowym. Wtedy nie ma konieczności podkuwania słupków, bowiem napęd montuje się bezpośrednio na nich, a przegubowe ramię pozwala zainstalować napęd przy bramie nawet z dość głęboko (ok. 30 cm) osadzonym zawiasem.