Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinefaac blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | blog ekspercki
38566 odwiedzin | wpisów: 13, komentarzy: 11, artykułów: 71, obserwuje: 6
 

Brama segmentowa czy uchylna - jaką wybrać?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Dwa najpopularniejsze rodzaje bram garażowych to: segmentowe, które są wygodne i funkcjonalne oraz uchylne - prostsze, konstrukcyjnie starsze, ale tańsze od segmentowych. Czym jeszcze się różnią?

Bramy uchylne są prostym i ekonomicznym rozwiązaniem. Poleca się je jednak raczej do garaży nieocieplanych, ponieważ nie izolują dobrze, nawet jeżeli skrzydło jest wypełnione pianką poliuretanową. Kiedy wjeżdżamy do garażu, otwiera się cała przestrzeń i tym samym szybko wychładza pomieszczenie. Poza tym montując model uchylny musimy mieć odpowiednio dużo przestrzeni na podjeździe. Najlepiej, by przed bramą było około 1 metra wolnego miejsca. Potrzebne jest również miejsce w samym garażu, a dokładnie w nadprożu – musi być miejsce na przesuwające się po prowadnicach skrzydło bramy. Do bram uchylnych poleca się takie modele napędów, jak FAAC D600, D700 i D1000. Warto pamiętać, że brama uchylna, z racji swojej konstrukcji, może uszkodzić stojący przed nią samochód, jeśli się zapomnimy i otworzymy ją ręcznie od wewnątrz bądź pilotem.

Taki problem nie występuje przy bramach segmentowych i są to najpopularniejsze bramy garażowe. Ten rodzaj bram montuje się za otworem wjazdowym, więc nie potrzebne jest miejsce przed garażem. Modele segmentowe mają lepsze parametry izolacyjne - otwierają się tylko od dołu, a więc ucieka zdecydowanie mniej ciepła z garażu niż w przypadku uchylnych. Najlepiej, by brama segmentowa była wykonana z segmentów o grubości minimum 40 mm. Powinna też mieć izolację termiczną, np. wypełnienie z pianki poliuretanowej. Jeżeli zastosujemy bardzo szybki napęd, jak na przykład FAAC D700 HS, to oszczędność ciepła będzie jeszcze większa. FAAC D700 HS pracuje z prędkością 20 cm na sekundę, co oznacza, że otwarcie lub zamknięcie standardowej bramy o wysokości 2 metrów zajmuje niecałe 10 sekund.

Istotnym parametrem przy wyborze rodzaju bramy są wymiary wjazdu do garażu. Powinien on mieć co najmniej 2,3 m szerokości i 2 m wysokości. Garaż dwustanowiskowy to szerokość 5-6 m. Bramy uchylne są oferowane w szerokościach do 3 metrów, natomiast segmentowe mogą być szersze - oferowane w szerokościach od 2 do 5,6 m oraz wysokościach od 1,9 do 3 m.



Usterki w pracy bramy garażowej - przyczyny

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Zacznijmy od tego, by na co dzień utrzymywać bramę garażową i jej otoczenie w czystości. Szczególnie zadbajmy o prowadnice oraz płaszcz bramy. Czyśćmy podjazd, zwracając uwagę, by w miejscu, gdzie brama opada nie było żadnych kamieni, grubego piachu czy innych zanieczyszczeń lub przeszkód.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Brud zbierający się na prowadnicach najlepiej usunąć miękką szczotką bądź suchą ścierką. Szmatką powinniśmy też wycierać uszczelki przy drzwiach garażowych. Natomiast płaszcz bramy można myć wodą z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. To również sposób na to, by brama długo wyglądała estetycznie i nie traciła swojej barwy.

Warto też pamiętać o regularnym smarowaniu zawiasów i sprężyn. Czym smarować? Najlepiej preparatem, który poleca producent bramy. Smary mają właściwości antykorozyjne i eliminują ewentualne skrzypienie bramy. Nie można jednak smarować plastikowych elementów, takich jak rolki.

Kiedy zauważymy, że brama w czasie pracy zaczyna szarpać, najpierw sprawdźmy skrzydło bramy, rolki, linki oraz bębny i prowadnice. Jeśli skrzydło lub prowadnice są skrzywione, rolki i łożyska zużyte, albo też spadnie lub pęknie jedna z linek, wtedy brama nie będzie pracować prawidłowo. Jak to sprawdzić? Należy rozblokować bramę i podnieść ją ręcznie. Powinna przesuwać się lekko, płynnie, bez szarpania, a kiedy zatrzymamy ją w wybranej pozycji, nie powinna samoczynnie opuszczać się z impetem ani podnosić ze znacznym oporem (lub odwrotnie) - jeżeli tak się dzieje, to znaczy, że jej ciężar jest źle zbalansowany. Taka usterka może w konsekwencji spowodować uszkodzenia napędu, a dokładniej przekładni motoreduktora. Jeżeli stwierdzimy takie usterki, skontaktujmy się z serwisem firmy, która montowała naszą bramę garażową. Potrzebna bowiem będzie ingerencja fachowca, który wymieni lub wyreguluje szwankujące elementy.



Awaryjne otwieranie bramy garażowej

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

W każdym garażu wyposażonym w automatyczny system otwierania powinno być zamontowane awaryjne, ręczne otwieranie bramy garażowej.

blog budowlany - mojabudowa.pl

W domach jednorodzinnych większość napędów do bram garażowych ma szynę z wózkiem jezdnym z wyprowadzoną linką. Wózek jezdny jest połączony ze skrzydłem bramy, natomiast w razie braku zasilania na posesji lub awarii systemu automatyki, pociągając za linkę spowodujemy wypięcie skrzydła i rozblokowanie systemu. Dzięki temu będzie można ręcznie podnieść lub opuścić skrzydło. Co istotne, do garażu powinno być drugie wejście, a nie tylko brama - najlepiej, gdy jest wejście z domu lub dodatkowe drzwi obok bramy. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, to koniecznie na bramie garażowej musi być na zewnątrz klamka połączona z wysprzęgleniem napędu, którą otworzymy spersonalizowanym kluczykiem blokującym. Wtedy nawet w razie awarii otworzymy wjazd do garażu z zewnątrz.

Do przydomowych garaży poleca się napędy FAAC, takie jak modele D 600, D 700 HS, D 1000.  Na przykład D600 to napęd elektromechaniczny wysokiej jakości z jednoczęściową szyną jezdną, przeznaczony do obsługi bram uchylnych i segmentowych. Nie wymaga przy montażu kosztownych prac adaptacyjnych. Wydajny silnik zasilany napięciem stałym 24 V, szyna jezdna z łańcuchem napędowym lub wytrzymałym paskiem kewlarowym gwarantują ciche, płynne oraz szybkie otwieranie i zamykanie bramy garażowej. Co ważne pobór mocy jest na poziomie 0,2 kW, a to mniej niż pobiera mikser kuchenny. Zestaw: napęd D600 z wbudowaną centralą sterującą, moduł radioodbiornika, szyna 3-metrowa z łańcuchem i pilot kosztuje 946 zł netto.

Jeżeli chcemy być pewni, że nawet przy braku zasilania nie będziemy mieli kłopotu z wjazdem czy wyjazdem z garażu, zamontujmy moduł zasilający XBAT 24 firmy FAAC, który będzie awaryjnym zasilaniem bramy garażowej.

W garażach zbiorczych na osiedlach również konieczne jest drugie wejście do garażu ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców. Poza tym w razie awarii prądu każda brama ma łańcuch pozwalający ręcznie podnieść skrzydło. Do takich miejsc poleca się napędy FAAC 540 (jednofazowy) oraz 541 (trójfazowy), które zdają egzamin również w bramach przemysłowych.



Czy zima może zaszkodzić systemowi automatyki?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

 Jak elementy automatyki znoszą niskie temperatury? Czy może im zaszkodzić śnieg i mróz? Co z posypywaniem podjazdu solą w okolicach bramy.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zimę automatyka znosi bez problemu pod warunkiem, że o nią zadbamy. Większość napędów jest przygotowana do pracy w temperaturach do -20 stopni C, a nawet - jak model FAAC S450 H - w temperaturze do -40 stopni C (jeśli układ hydrauliczny jest napełniony olejem zimowym). Warto jednak wiedzieć, że te parametry dotyczą sytuacji, gdy  urządzenia i brama nie są przysypane śniegiem ani zalegającym błotem pośniegowym, a więc narażone na większe obciążenia, zamarzanie oraz działanie dużej wilgoci przy odwilży.  

Dlatego najważniejsze zimą jest codzienne oczyszczanie bramy i automatyki ze śniegu i wody. Nie powinniśmy doprowadzić do tego, że zalegający śnieg w ciągu dnia rozpuszcza się na urządzeniach i elementach bramy, a wieczorem woda zamarza. Wtedy może się zdarzyć, że rano bramy nie otworzymy - zamarzną zawiasy, przeguby itp. Co wtedy zrobić? Trzeba wysprzęglić napęd za pomocą kluczyka, ręcznie otworzyć bramę i dokładnie oczyścić wszystkie newralgiczne elementy, jak skrzydła bramy, prowadnice, listwę zębatą, zębate koło napędowe (w bramach przesuwnych) czy też zawiasy, uchwyty montażowe lub odsłonięte elementy napędowe w przypadku bram skrzydłowych.

Jednak samo to, że śnieg zasypie automatykę nie jest problemem. Te urządzenia mają bowiem wysoki współczynnik ochrony IP, a więc ochrony przed wnikaniem ciał stałych oraz cieczy. Większość napędów ma IP 44, a niektóre nawet IP 55, czyli nawet dłuższy kontakt z wodą nie jest w stanie im zaszkodzić.

Co do stosowania soli, to nie jest wskazana. Sól ma właściwości żrące, ale w praktyce ma bardziej negatywny wpływ na samą bramę niż na napęd. Uszkadza metal, nawierzchnię podjazdu, szkodzi glebie i roślinom.

Zimą przy niskich temperaturach nasza automatyka może działać nieco głośniej i wolniej – to akurat normalne zjawisko i nie powinno nas niepokoić.