Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Odpowiedź do konkursu [x]
Uwaga! W odpowiedzi nie podawaj swoich danych osobowych i kontaktowych. Organizator konkursu skontaktuje się z Tobą jeśli zostaniesz zwycięzcą!


od: 
Zadeklaruj zamówienie produktu
[x]
Liczba sztuk:
Po zatwierdzeniu zamówienia zostaniesz przekierowany na stronę płatności.
zamawia: 
 
Panel
offlinefaac blog budowlany - wyślij wiadomość - OBSERWUJ | blog ekspercki
38566 odwiedzin | wpisów: 13, komentarzy: 11, artykułów: 71, obserwuje: 6
 

Automatyka do bram wjazdowych – podst.elemen

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

 Każdy zestaw musi zawierać napęd (siłowniki), centralę sterującą, fotokomórki lub listwy optyczne oraz piloty. Napęd odpowiada za poruszanie skrzydłami bramy, ale sercem każdego systemu automatyki bram i drzwi garażowych jest centrala. Od niej bowiem zależy praca napędu. 

blog budowlany - mojabudowa.pl


Fotokomórki zapobiegają nieplanowanemu zamknięciu się bramy, co mogłoby uszkodzić pojazd lub uderzyć przechodząca osobę. Piloty zaś są przysłowiową kropką nad I, bo to dzięki nim sterujemy automatyką zdalnie. Znajdujące się w centrali odbiorniki radiowe pozwalają na dobranie odpowiednich  częstotliwości, na których pilot będzie współpracował z napędem. Dzięki tzw. kodowaniu zmiennemu, niemożliwie jest skopiowanie sygnału lub użycie go dla innego urządzenia. Daje to całkowite bezpieczeństwo i komfort użytkowania.

Miarą nowoczesności centrali sterującej jest ilość parametrów, jakie można zaprogramować. Najważniejsze to: regulacja siły napędu (każdego z osobna w przypadku bram dwuskrzydłowych), określenie czasu automatycznego zamykania za pojazdem, zakres działania spowolnienia na początku i na końcu ruchu. Można ustawiać różne warianty pracy bramy - np. skrzydła mogą otwierać się po uruchomieniu pilotem, ale i automatycznie po wykryciu obecności człowieka lub pracować w trybie furtki, częściowo się uchylając. Dzięki specjalnym koderom możliwe jest również precyzyjne ustalenie, w którym punkcie skrzydło się zatrzyma.

Kupując podstawowy zestaw do automatycznego sterowania bramą wjazdową, pamiętajmy, że w każdej chwili można rozszerzyć zakres funkcji automatyki. Do centrali sterującej najczęściej możemy podpiąć więcej niż dwie fotokomórki czy listwy optyczne, które nie dopuszczą do kolizji skrzydła bramy z samochodem czy bawiącym się na podjeździe dzieckiem. To jednak nie wszystko. Instalując w centrali sterującej stosowny moduł (np. dekoder, kartę Minidec lub odbiornik radiowy), do systemu wjazdowego możemy dołączyć kolejne elementy. Na przykład do central E045 i E145 firmy FAAC można podłączyć kolejne urządzenia. Po odpowiedniej konfiguracji, za pomocą jednego pilota będziemy sterować nie tylko bramą, ale też domowym systemem alarmowym, zraszaczami ogrodowymi, oświetleniem na podjeździe i w garażu. Ta sama centrala może odpowiadać za  podnoszenie i opuszczanie rolet okiennych.



Czym różni się automatyka do bram i do garaży?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Niezależnie od tego czy kupujemy zestaw do automatycznego otwierania bramy wjazdowej czy też drzwi garażowych, to każdy z nich musi zawierać napęd (zwany też siłownikiem), centralę sterującą, fotokomórki lub listwy optyczne oraz piloty. Napęd porusza skrzydłami bramy lub garażu, centrala zaś odpowiada za jego pracę. Fotokomórki zapobiegają niechcianemu zamknięciu się bramy, co mogłoby uszkodzić pojazd lub uderzyć przechodzącą osobę. Dzięki pilotom natomiast sterujemy automatyką zdalnie.

Jednak w zależności od tego czy system będzie zamontowany w bramie czy też w garażu, będzie miał inny, przystosowany do konkretnych warunków, napęd. By działał niezawodnie musi pasować do wielkości bramy lub drzwi garażowych i ich ciężaru.

Niezależnie od zastosowanej technologii, praktycznie każde skrzydło da się wprawić w ruch za pomocą automatu. Do najczęściej spotykanych bram segmentowych (składających się z segmentów paneli połączonych zawiasami, które w trakcie otwierania przesuwają się w górę, aż wszystkie znajdą się pod stropem) oraz klasycznych uchylnych można zastosować praktycznie każdy typ urządzenia, dla którego znajdziemy odpowiednio dużo miejsca na suficie garażu i który będzie miał odpowiednią rezerwę mocy. Do małych i lekkich bram wystarczy siła ciągu 400 N – np. FAAC D600 lub Genius ZODIAC, ale juz do tych zamykających garaż dla dwóch samochodów potrzebne są siłowniki z siłą ciągu około 1000 N – np. FAAC D1000. Napędy do bram garażowych wprawiają skrzydło w ruch za pomocą trwałych materiałów – łańcucha metalowego lub paska zębatego, zazwyczaj wykonywanego z bardzo trwałego kewlaru (materiału wykorzystywanego m.in. w kamizelkach kuloodpornych).

Napędy do bram wjazdowych otwierają skrzydła bramy lub przesuwają je po szynie (modele bram przesuwnych). Muszą więc spełniać nieco inne wymagania. Jednak zasada działania i podstawowe elementy systemów są takie same, jak w przypadku automatycznych bram garażowych.



Otwieranie bramy automatycznej bez pilota

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

Każda brama wjazdowa i każdy garaż z napędem automatycznym musi być wyposażony w awaryjne mechaniczne otwieranie. Tym bardziej, że kiedy zasilanie bramy automatycznej zostaje z jakiegoś powodu odcięte, ta brama wciąż pozostaje zablokowana. Jest to zabezpieczenie przed próbą dostania się na teren posesji przez osoby niepowołane. Markowe urządzenia do bram i garaży, takie jak firmy FAAC, mają mechanizmy odblokowujące obsługiwane za pomocą specjalnego klucza. A więc my jako użytkownicy bramy automatycznej, mając taki kluczyk odblokujemy mechanizm i będziemy mogli ręcznie otworzyć wjazd. Funkcja ta przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy brama jest jedyną drogą prowadzącą na posesję.

blog budowlany - mojabudowa.pl


W sytuacji, gdy nasz pilot przestaje działać (powodem jest najczęściej wyczerpana bateria), również można skorzystać z możliwości odblokowania mechanizmu kluczykiem.

To jednak nie koniec możliwości. Jeżeli wiemy, że awarie prądu zdarzają się w naszej okolicy dość często, możemy wybrać taki model napędu do bramy, który jest zasilanych napięciem 24 V, jak np. napędy FAAC C720/C721 do bram przesuwnych, czy S450H, S418 lub 415 24V do bram skrzydłowych. Wtedy bowiem jest możliwość instalacji dodatkowych akumulatorów lub baterii zasilania awaryjnego. Zainstalowane w obudowie napędu stają się alternatywnym źródłem energii.



Jak uniknąć kłopotów z automatyczną bramą w zimie?

autor: faac blog budowlany - wyślij wiadomość ( artykuł ) Dodaj wpis do ulubionych »

blog budowlany - mojabudowa.pl

Opady śniegu, deszczu, mróz, potem z kolei odwilż mogą utrudniać prawidłową pracę bramy z automatycznym napędem. Pojawiają się trudności z jej otworzeniem lub zamknięciem, ale niekoniecznie wynikające z awarii automatyki. Szukając przyczyn, zacznijmy od sprawdzenia prawidłowego wyważenia i wypoziomowania bramy. Nawet nieduża pomyłka instalacyjna w połączeniu z trudnymi warunkami atmosferycznymi może spowodować duże utrudnienia. Jeżeli elementy mechaniczne są nierówno obciążone, a przy tym na podłożu zalega śnieg i błoto, to prawdopodobnie nastąpi przedwczesne zużycie łożysk, a tym samym brama będzie ciężko pracować.

Jeśli brama podczas otwierania skrzypi, to oznacza, że zawiasy nie zostały odpowiednio zabezpieczone przed zimą. Szczególnie elementy wykonane ze słabej jakości materiałów, muszą być przygotowywane zanim nastaną mrozy. Zimą, ale i wczesną wiosną, warto je zabezpieczyć gęstymi smarami maszynowymi (takimi jak towot), które są odporne na wilgoć oraz przystosowane do konserwacji elementów pracujących w trudnych warunkach atmosferycznych.

Czy w czasie dużych mrozów automatyka może zamarznąć? Dobrej jakości urządzenia są przystosowane do pracy w trudnych warunkach, nawet przy silnych mrozach. Jak twierdzi Piotr Makowski z serwisu FAAC Polska, najważniejsze jest jednak fachowe wykonanie i zainstalowanie bramy, napędu i odpowiednia ich pielęgnacja gwarantują ich poprawne działanie, nawet w zimie.